joi. feb. 29th, 2024

Mai exact, peste 2,5 milioane de persoane primesc tichete pentru achiziția de produse alimentare și mese calde în valoare de aproximativ de 3 miliarde de lei. Mecanismul de distribuire prevede trei etape:

 1) emiterea cardurilor de către unitățile desemnate (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 

2) împlicuire și distribuirea prin intermediul CN Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor.

Pentru a veni în ajutorul beneficiarilor, MIPE răspunde celor mai frecvente întrebări adresate pe tema voucherelelor sociale:

1. Cât timp va fi oferit acest sprijin?

Voucherele se vor acorda o dată la două luni, până la finalul anului.

 2. Trebuie să depun vreo cerere pentru a primi cardul?

Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens. În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.

3. Unde găsesc instrucțiuni despre folosirea cardului?

Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre  operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.

Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:

 

Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Caraș-Severin, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman

 Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03 Sodexo: 021 204 46 64 UP România: 0374 66 22 73

 4. Cum pot plăti cu cardul?

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

5. Pot retrage numerar de pe carduri?

Nu puteți retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

6. Cât timp sunt valabile sumele?

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

7. Cine sunt cei peste 2,5 milioane de beneficiari care primesc tichete sociale?

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

8. Ce fac dacă, deși inițial nu mă număram printre persoanele eligibile, devin în următoarele luni?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.

De asemenea, verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii incluși în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

9. Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde. Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

10. Când ajung ajutoarele către beneficiari?

Încărcarea voucherelor se va face după ce se încheie procesul de distribuire, așa că, ajutoarele aferente tranșei I vor ajunge la beneficiari în perioada 20.06.2022–24.06.2022.

„Voucherele vor fi acordate în patru tranșe. Vom avea în vedere ca, la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adaptăm calendarul următoarelor tranșe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziționarea alimentelor și meselor calde”, explică ministrul Marcel Ioan Boloș.


Situații nedorite se pot rezolva astfel:

SITUAȚIA I

Sunt eligibil, dar nu am primit cardul

Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.

Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.

SITUAȚIA II

Am primit cardul, dar nu este încărcat

Sunt câteva situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primește această confirmare de la C.N. Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.

SITUAȚIA III

Am pierdut cardul/Nu funcționează

Beneficiarul care a pierdut/nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.

Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03 Sodexo: 021 204 46 64 UP România: 0374 66 22 73

SITUAȚIA IV

Nu știu de unde pot cumpăra alimente/mese calde

Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici – www.fonduri-ue.ro/vouchere. Ele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE.

Dacă aveți alte curiozități pe tema utilizării voucherelor, aici găsiți răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări -– www.fonduri-ue.ro/vouchere.


Conform calendarului, etapele sunt următoarele:

Emitere Distribuire Încărcare
TRANȘA I: iunie-iulie 2022
Săptămâna I:
Transmiterea listei de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

02.06.2022–06.06.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor Conform graficului
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale02.06.2022–06.06.2022
06.06.2022–10.06.2022 13.06.2022–17.06.2022 20.06.2022 – 24.06.2022
Săptămâna II:
13.06.2022–17.06.2022 20.06.2022–24.06.2022 27.06.2022–01.07.2022
Săptămâna III:
20.06.2022–24.06.2022 27.06.2022–01.07.2022 04.07.2022–08.07.2022
Săptămâna IV:
27.06.2022–01.07.2022 04.07.2022–08.07.2022 11.07.2022–15.07.2022
 
TRANȘA II: august-septembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

22.08.2022–28.08.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 29.08.2022 – 02.09.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale22.08.2022–28.08.2022
 
TRANȘA III: octombrie-noiembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

17.10.2022–21.10.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 24.10.2022–31.10.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale17.10.2022–21.10.2022
 
TRANȘA IV: decembrie-ianuarie 2023
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

05.12.2022–09.12.2022

Permanent în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 12.12.2022–16.12.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale 05.12.2022–09.12.2022

Nota Programul de ajutor continuă pe toată durata anului 2023.


05.01.2023

contact@lapensie.ro www.lapensie.ro

By Ioan COVACIU

Consultant pensii naționale și internaționale

14 thoughts on “Informatii complete pentru voucherele sociale in valoare de 250 lei”
  1. Din luna noiembrie 2022,venitul meu este pensia de invaliditate (1000 lei până în decembrie și 1125 lei din ianuarie 2023 ) și indemnizația de handicap de 64 lei și nu beneficiez nici de cardul social nici de voucherul de energie.Mi se spune ca am avut venituri pe anul 2022 și nu mă încadrez.Am avut o firmă II pe care am radiat-o în noiembrie, din cauza problemelor de sănătate(și nici vânzare nu mai era).Dacă se verifică eligibilitatea, lunar,pentru cardurile sociale, cum se face că mie mi se spune că nu mă încadrez din cauza veniturilor pe anul trecut.

    1. Stimată Aurelia,
      în acest caz va trebui să scoateți de la fisc o adeverința care arată ce venituri ați încasat în 2022 și cu ea să mergeți la casa de pensii.

  2. Bună seara,sunt Stepanescu Elena și am ieșit la pensie de anticipat de 4luni și nu am primit voucherul social de 250lei STEPANESCU ELENA, BAILE HERCULANE CNP2640627JJNNNC PENSIE 1125Lei.

    1. Stimată Stepanescu Elena, va trebui să solicitați informații suplimentare de la casa de pensii sau de la Agentia Judeteana de Plati si Investitii. Posibil să figurați în evidențele fiscului cu venituri suplimentare, etc.

  3. bună ma numesc Paraschiv Carmen sunt din Roman și nu am primit cardul pentru fetita mea cu handicap mediu unde ar trebui sa ma adresez ca la posta zice ca nu are nici un card.
    Va mulțumesc o zi bună

  4. Buna ziua, numele meu este Mitea Violeta, sunt pensionata gr.2 din luna Nov.2022, și nu am beneficiat de nici un fel de ajutor nici măcar de cel de card social, am înțeles că abia a fost emis dar inca nu am intrat în posesia lui.Intrebarea mea este , se acorda cei 250 lei doar din luna Iunie sau se pot acorda și din lunile trecute?
    Va multumesc și aștept un răspuns din partea d-voastră.

    1. Este foarte important să aflați care este motivul pentru care nu ați primit ajutorul de 250 lei. Vă rog să precizați valoarea pensiei pe care o primiți.

  5. Bună ziua Mă numesc Matei Gabriel din București .sunt pensionat pe caz de boală cu o pensie de 1316 lei
    Nu am primit până în prezent cardul social de 250 unde trebuie să mă adresez pentru a primi aceste card. Vă mulțumesc aștept răspunsul dumneavoastră.

    1. Stimat Matei Gabriel, este important să vă adresați casei de pensii de care aparțineți, deoarece dacă nu realizați/încasați și alte venituri este posibil ca informațiile trimise de fisc la casa de pensii să fie eronate. Au fost cazuri în care la casele de pensii unii pensionari erau raportați cu câștiguri realizate din jocurile de noroc, etc.

  6. Buna ziua! Am incetat serviciul in martie 2023 si am intrat in pensie din 31 mai 2023, la limita de varsta, cu o pensie de 1602 lei. Pana astazi 12.02.2024 nu am primit un card social, cu toate ca nu mai inregistrez alte venituri. La Casa de pensii mi s-a spus ca inca isi manifesta „efectele” perioada cat am fost pe salariu, deci sa mai astept pana prin martie 2024. Mentionez ca nici dupa majorarea pensiei din ianuarie, nu depasesc 2000 lei. Va rog sa imi spuneti daca mai pot spera macar pentru 2024. Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *