Anul nou lunar

În Coreea de Sud, una dintre cele mai importante sărbători este Anul Nou Lunar. Aceasta este cunoscută sub numele de Seollal (설날) în coreeană.

În Coreea de Sud, Seollal, sau Anul Nou Lunar, nu este doar o schimbare de calendar, ci o celebrare profundă a familiei, tradițiilor și speranței pentru un nou început. Cu ritualuri pline de respect, mese festive, îmbrăcăminte tradițională colorată și activități care unesc generații, această sărbătoare emblematică este o oglindire a bogăției culturale coreene. Descoperă cum coreenii își onorează strămoșii, își exprimă respectul față de cei dragi și întâmpină norocul într-un mod unic și plin de semnificație.

Originea istorică a Seollal
Istoria Seollal a început ca o sărbătoare pentru a onora spiritele strămoșilor și pentru a aduce o recoltă bogată. Aceste obiceiuri au fost transmise din generație în generație și, deși s-au schimbat, esența lor a rămas aceeași. Festivalul este profund legat de folclorul coreean și de calendarul lunar.


 Sunt născută în 1967, când mă pot pensiona?


Când este Anul Nou Lunar Coreean?
La fel ca multe alte sărbători tradiționale importante din Asia, Seollal (설날) urmează calendarul lunar. Seollal are loc în prima zi a Anului Nou Lunar, de obicei spre sfârșitul lunii ianuarie sau începutul lunii februarie în calendarul solar.

Seollal 2025 – 29 ianuarie
Seollal 2026 – 17 februarie
Numărul exact de zile libere depinde de ziua din săptămână în care cade Seollal.

Deși Anul Nou Lunar este sărbătorit în țări din întreaga Asie, fiecare țară are propriile sale obiceiuri și tradiții. Anul Nou Lunar Coreean are, de asemenea, propriile sale practici unice.

Măsuri luate de autorități

În total, peste 30 de milioane de persoane sunt de așteptat să călătorească în perioada de transport programat de Anul Nou Lunar din acest an (24 ianuarie – 2 februarie). Majoritatea oamenilor vor folosi o mașină pentru călătorii. Ruta de întoarcere este de așteptat să fie cea mai aglomerată în dimineața zilei de 28 ianuarie, cu o zi înainte de Anul Nou Lunar, iar ruta cea mai aglomerată în după-amiaza zilei de 30 ianuarie, a doua zi după Anul Nou Lunar.

Timpul maxim de întoarcere între orașele mari este de așteptat să fie de 4 ore și 10 minute de la Seul la Daejeon, 7 ore și 40 de minute de la Seul la Busan, 6 ore și 50 de minute de la Seul la Gwangju, 7 ore de la Seul la Mokpo și 5 ore. ore și 10 minute de la Seul până la Gangneung. Timpul maxim de întoarcere este de așteptat să fie de 4 ore de la Daejeon la Seul, 8 ore și 20 de minute de la Busan la Seul, 7 ore de la Gwangju la Seul, 7 ore de la Mokpo la Seul și 4 ore și 50 de minute de la Gangneung la Seul. După Chuseok anul trecut, au fost deschise 15 secțiuni (329,8 km) de drumuri naționale expres și generale pentru a extinde capacitatea de aprovizionare rutieră. Lucrările de construcție care implică blocarea traficului vor fi suspendate (excluzând reparațiile de urgență) până pe data de 2 a lunii viitoare, iar blocarea traficului va fi ridicată pentru tronsoanele remodelate ale autostrăzilor naționale expres (secțiunea Namwonju-Chuncheon de pe linia Jungang și tronsonul Nami-Hobeop de pe Linia Jungbu). În perioada 27 – 30, banda de autobuz (Linia Gyeongbu Yangjae ~ Shintanjin) va fi operată pentru încă 4 ore față de orele normale. 234 de tronsoane (2.112,7 km) de autostrăzi naționale generale și de mare viteză sunt selectate ca zone care se preconizează a avea congestionare a traficului și sunt gestionate intensiv. Benzile laterale sunt operate în 63 de secțiuni (391,42 km), inclusiv linia Gyeongbu. Oferă starea comunicării vehiculului prin diverse medii, cum ar fi aplicații mobile și semne electronice rutiere.

Gestionarea aglomerației în zonele de odihnă, stații etc. va fi consolidată prin recrutarea personalului ghid și furnizarea de informații despre aglomerație. Operăm, de asemenea, un serviciu de „găsire rută a navei de pasageri” care vă permite să verificați informațiile despre operarea navei de pasageri dintr-o privire. Pentru a se pregăti pentru creșterea numărului de utilizatori ai transportului în comun, numărul de autobuze și trenuri și numărul de locuri va fi majorat cu 12,3% (de 27.850 de ori) și, respectiv, cu 9,0% (aproximativ 1.479.000 de locuri), față de orele normale. Pentru a preveni gheața subțire pe drumuri, pulverizarea prealabilă cu deszăpezire se face pe zonele cu risc de gheață. Va fi operată o echipă de situație în pregătirea pentru situații de urgență și va fi înființată o rețea de autovehicule de salvare și ambulanță, urmând să fie pregătite și bunuri de proximitate pentru a sprijini pasagerii care stau în țară din cauza anulării zborurilor.

Întârziere de un deceniu în dezbaterea privind reforma pensiilor

Cota CAS Majorată la 13%

De la introducerea sa în 1988, pensia națională a suferit reforme în 1998 și 2007 pentru a ajusta ratele de înlocuire a veniturilor și alți factori. Preocupările privind stabilitatea fondurilor au reapărut, iar în 2018, administrația Moon Jae-in a înaintat patru propuneri de reformă Adunării Naționale, care le-a respins, invocând lipsa unui plan unic, unic. Administrația Yoon Suk Yeol, care a inclus reforma pensiilor printre cele patru priorități majore de reformă, a propus un plan unic în septembrie anul trecut pentru a crește cota contribuției de la 9% la 13% și rata de înlocuire a venitului de la 40% la 42%.(nps.or.kr, alte)

În prezent, Adunarea Națională examinează 29 de modificări ale Legii Naționale a Pensiilor depuse de membrii Comitetului pentru sănătate și bunăstare atât din partidele de guvernământ, cât și din opoziție, excluzând planul guvernului.

Vârsta standard de pensionare pentru persoanele născute după 1966 este 65 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 10 ani.

25.01.2025

www.lapensie.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *